wtorek, 4 lipca 2017

Kamizelka szydełkiem z kolorowych motywów

Kontynuacja tematu: Co można zrobić z resztek włóczki?























W tym poście podzielę się pomysłem na kamizelkę z resztek nici w tonacjach beżowo-brązowo-miodowych.
Wzór motywu "ściągnęłam" z serwetki leżącej na meblościance, którą moja mama wydziergała na szydełku dla mnie w prezencie.

















Przejrzałam wszystkie zakamarki domu i uzbierała się spora ilość kłębuszków, głównie 100% wełenki lub mieszanki wełna+akryl.
Motywy o kwiatowym kształcie były w jednym lub kilku tonach.
Nici miałam raczej grube, więc wykorzystywałam szydełko nr 2,5. Kiedy ułożone kwiaty przypominały format kamizelki, połączyłam je malutkimi "wypełniaczami" dziur, czyli niewielkimi motywami. Następnie obrobiłam całość półsłupkami i oczkami łańcuszka, aby zebrać wszystko w jedną całość. Przyszyłam jeden guzik na wysokości mostka i kamizelka gotowa.
Po wypraniu w delikatnym płynie do wełen, wysuszyłam ją w stanie rozłożonym na grubym ręczniku.
Na ulicach mojego miasteczka kamizelka zrobiła furorę. Nawet nieznajomi zagadywali i wyrażali swój podziw.

















Schematu motywu nie posiadam, ale dobrać można sobie dowolne.

















Kamizelkę noszę zarówno do spódnic, jak i spodni, czy szortów z jednokolorowymi bluzeczkami. Niedawno założyłam ją na długa czarną bawełnianą sukienkę. Wg mnie wyglądało to nieźle. 

A oto kilka ujęć:



























Pozdrawiam wszystkich ciepło, zapraszam do czytania moich postów i zachęcam do korzystania z propozycji.
Krystyna

2 komentarze:

  1. Śliczna kolorowa kamizelka.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mnie też się podoba, bardzo lubię ją nosić. Ociepla i ozdabia zarazem. Pozdrawiam! :-)

      Usuń